Från postorder till e-handel
Fyrklövern är ett av Nordens ledande varumärken inom porslin, glas och inredning. Deras egenutvecklade kvalitetsprodukter är resultatet av många unika och framgångsrika samarbeten med skandinaviens mest välkända och omtyckta designers och formgivare.
Deras resa började för många år sedan med postorder-abonnemang som har digitaliserats med tiden. Över tid har de ställt om helt till att erbjuda sina produkter online och idag utgör e-handeln en väldigt stor del av deras verksamhet.
Helheltsleverantör av e-handel
Samarbetet började med att Fyrklövern var i behov av att få en second opinion och rekommendationer kring sin e-handelsuppsättning inom olika områden så som teknik, analytics och sökmotoroptimering. Vi erbjöd oss att genomföra våra berömda hälsokontroller som resulterade i att både vi och Fyrklövern kände starkt förtroende för varandra. Vi fortsatte samarbetet i form av att vara deras helheltsleverantör av e-handeln.
Med ett skräddarsytt team, och med tight dialog med nyckelpersoner hos Fyrklövern, har vi genomfört flera initiativ som till exempel att eliminera flaskhalsar i prestandan, uppgraderat Litium från version 5 till 7, skapat ett automatiskt orderflöde från Litium till affärssystemet Dynamics AX, byggt om hela kassasidan, gjort en rejäl redesign av hela siten och mycket mer.