Bea Garcia sätter sälj på kartan
En ny säljavdelning har rekryterats med mål att expandera och vidga Great IT’s vyer. Vi har ställt några frågor till Bea Garcia, CSO på Great IT, om hur hon ser på framtiden för den nya säljavdelningen.
Varför tillsätter Great IT en säljavdelning?
Det är ett strategiskt beslut som grundas i en om möjligt ännu modigare tillväxtresa de kommande fem åren än de vi redan har bakom oss. Great IT har gått från klarhet till klarhet sedan start och nu rustar vi oss för att bland annat sätta Great IT på kartan även utanför de skånska slätterna. Personligen önskar jag att se oss även i mina hemtrakter uppe i Norrland, där vi redan idag kan se att många stora och IT-tunga bolag etablerar sig.
Vad kommer fokus för Great IT’s säljavdelning att vara?
När tillväxt är en viktig beståndsdel i en koncerns framtid blir det naturligt att lyfta blicken och skapa nya affärsmöjligheter, både inom nya branscher men även på nya geografiska platser, så det är ett självklart fokus framöver. Det vi alltid kommer lägga mest tid på är våra fantastiska kunder som vi har idag, tillsammans med dem kan vi växa, skapa stor affärsnytta och fortsätta ha roligt på jobbet.
I samband med uppstarten av vår nya säljavdelning har vi tillsatt en Sales Manager som kommer driva det dagliga arbetet tillsammans med resten av teamet. Det är glädjande nog Fia Johansson, som arbetat inom koncernen under ett par år.
Hur har Great IT tidigare jobbat med sälj och hur kommer säljavdelningen påverka detta arbete framåt?
Historiskt har man arbetat ganska traditionellt när det kommer till IT-konsultbolag. Jag skulle säga att säljavdelningen med sin samlade kompetens och nätverk från branschen, i kombination med enormt träffsäkra tillsättningar hos våra kunder gör att hela koncernen kommer att gynnas.
Säljavdelningen kommer att arbeta tätt ihop med våra olika dotterbolag med strävan att alltid vara kundernas första val.