stars
great-it_pressrelease_risk-och-säkerhet

Ny ledning inom Risk & Security

1 mars hade Great IT nöjet att välkomna Per Sällström som CEO samt Niclas Kjellin som CTO för Risk & Security. Samtidigt växte affärsområdet med ytterligare två medarbetare då Retune Cyber Security gick samman med Great IT’s Risk & Security-team.

Frank Hennekens, Group CEO Great IT, om satsningen

”Det är med stor glädje vi välkomnar Per och Niclas med deras team till Great IT. Lång erfarenhet och bred kompetens adderas till vårt team, och det sker vid en tidpunkt där vi aktivt ökar våra insatser inom digital säkerhet.

Ibland står stjärnorna rätt, och det är verkligen fallet denna gång: plötsligt finns det ett fullt utrustat, extremt kompetent team som är redo att ta itu med de största IT- och informationssäkerhetsrelaterade utmaningarna.” – Frank Hennekens

Per Sällström, CEO Risk & Security

Per har lång erfarenhet inom IT-branschen med fokus inom ledarskap och affärer. Han har byggt och utvecklat verksamheter i egen regi och åt kunder i bolag som bl.a. Atea, Capgemini, Sogeti och Advenica. Per kommer senast från Retune Cyber Security där han var CEO.

”Vårt mål är att samla de bästa medarbetarna inom området säkerhet, och möjligheterna som nu öppnas innebär att vi tar ett stort kliv på väldigt kort tid, något som inte hade varit möjligt via organisk tillväxt. Jag är övertygad om att vi nu har de muskler och den kompetens vi behöver för att på allvar utmana marknaden och det känns fantastiskt att vara en del av Great IT.

Tillsammans med den redan befintliga erfarenheten och expertisen inom bolaget ser jag och Niclas fram emot att fortsätta arbetet som påbörjades på Retune Cyber Security, och på bästa sätt forma ett elitlag med förmågor och erbjudanden som sträcker sig från brandvägg till juridik, med stort fokus på informationssäkerhet och faktisk datahantering.” – Per Sällström, CEO Risk & Security

Niclas Kjellin, CTO Risk & Security

Med 20 års erfarenhet inom säkerhet, och nästan lika lång tid inom konsultbranschen har Niclas jobbat med kunder inom hela Norden, primärt med att bygga och designa säkra system och lösningar samt med informationssäkerhet. Senast kommer han från Retune Cyber Security och dessförinnan har han arbetat med säkerhet på bl.a. Sigma och Softhouse.

"Säkerhetsfrågan har blivit ganska komplex gällande teknik, regelverk, medvetenhet och en ständigt föränderlig hotbild. Tillsammans med Great IT’s befintliga säkerhetsexperter kan vi skapa ett brett erbjudande och rusta bolag och myndigheter inför dagens och framtidens utmaningar." – Niclas Kjellin, CTO Risk & Security